Success story – Výmena podkladu a povrchu na letisku Zürich

Bomag akadémia SK

Vážení zákazníci,

v nasledujúcom diely BOMAG AKADÉMIE Vám sprostredkujeme ďalší úspešný príbeh spoločnosti BOMAG v oblasti megalomanských projektov.

Stroje BOMAG sú známe tým, že sú nasadené po celom svete na najrôznejších stavbách. Jednou zo špecializovaných zákaziek je aj výmena asfaltovej vrstvy letiskových pristávacích plôch počas plnej prevádzky letiska. Takáto zákazka je špecifická nielen dodržaním špičkovej kvality, ale aj v rýchlosti finálneho vyhotovenia.

Letisko Zürich je považované za jedno z najlepších na svete, pravidelne získava ocenenia za dosahovanie najvyšších štandardov kvality. V roku 2019 letisko zaznamenalo viac ako 275 000 pohybov lietadiel. Spoločnosť Flughafen Zürich AG ako majoritný prevádzkovateľ už vyše 7 desaťročí zaisťuje bezpečnú, atraktívnu a presnú leteckú dopravu prostredníctvom rôznych štrukturálnych opatrení. Existujúce zariadenia sa musia priebežne optimalizovať a udržiavať.

Výnimkou nie je ani 2500m dlhá a 22m široká pristávacia dráha 10/28, ktorá bola uvedená do prevádzky už pri otvorení letiska v roku 1948 a povrchová vrstva si už vyžadovala kompletnú výmenu. Kvôli zachovaniu plnej prevádzkyschopnosti a bezpečnosti letiska práce začínali denne o 23:30 a trvali nepretržite celú noc. S prípravnými práci a kompletnou  výmenou osvetlenia a všetkých obslužných zariadení trvali práce 2 mesiace.

Pri tejto náročnej zákazke bolo nevyhnutné odstrániť takmer 20 000 m3 betónu a povrchového asfaltu, 4 500 m3 cementovej stabilizácie a 4 000 m3 kameniva a následne tieto vrstvy nahradiť finálnym trojvrstvovým živičným povrchom. Počas nočných prác bola potrebná rýchlosť odstraňovania viac ako 250 m3/hod a práve toľko materiálu bolo nevyhnutné dodať, položiť a dokonale zhutniť za tú istú noc. Hlavným dôvodom bol fakt, že najneskôr o 7:00 na dráhu  10/28 rolovalo prvé lietadlo a letová prevádzka letiska nesmela byť prácami nijako obmedzená.

V prípade ak by zrekonštruovaný úsek nebol optimálne zhutnený a únosný, hrozili by vysoké sankcie a predovšetkým by mohla byť ohrozená bezpečnosť cestujúcich a posádok lietadiel. Každú noc bolo v akcii až 100 špecialistov a približne 90 stavebných strojov, z čoho väčšinu tvorili práve stroje BOMAG.

Pri takýchto veľkých projektoch je zrejme, že pracovné stroje od spoločnosti BOMAG zvládnu každú požadovanú úlohu kdekoľvek a kedykoľvek.

Odoberajte náš newsletter

Majte prehľad o našich novinkách a akciách

Chcem sa prihlásiť

Katalóg NORWIT

Stavebné stroje značiek Bomag, Kubota, Dr Schulze, Lissmac, CompAir, Barikell, Puzmeister a ich technické údaje.

Poslať poštou

Katalóg KUBOTA

Minirýpadlá Kubota a nakladače Kubota. Informácie a technické údaje.

Poslať poštou

Katalóg RAVO

Kompaktné zametacie vozidlo s vysávaním RAVO 5i Series. Informácie a technické údaje.

Poslať poštou

Katalóg ťažká mechanizácia

Ťažká mechanizácia značky Bomag - valce, finišery, frézy, kompaktory.

Poslať poštou
0
    0
    Košík
    Váš košík je prázdnyVrátiť sa do obchodu